
مدتها شده رهبر عزیز انقلاب خطبه خوان صلاة آدینه نشده اند و ما هر سال بوی خطبه ها را و رویت شکوه اقتدار رهبر خطبه خوان و سلاح بدستمان را از پس نماز عید فطر انتظار داریم. رهبری که با هر حرکتش حرفی و سخنی، حکمت و نصیحتی برایمان دارد.
یک روز، در اوج غرور و تکبر آمریکایی ها آنان را به سخره گرفت که این حرف را لاف در غریبی است، یک روز با گرفتن قناسه در دست به عنوان سلاح برای ملت و امت پیام می فرستد، یک روز با انداختن زیلوهای ساده روی فرش های حرم امام(ره) با ما حرف می زند و عید فطر امسال هم با گرفتن برنو به عنوان یک سلاح اصیل ایرانی جای ژ-3 و قناسه در دست با ما سخن می گوید.
پیش گفتار:
بگذارید از اینجا شروع کنیم، کلمه عدل را در نظر بگیرید که در واقع سه حرف اصلی است در زبان عربی، حالا اگر بگوییم فعل جمع مذکر غایب از این فعل را صرف کنید قاعدتاً خواهد شد "یَعدِلون به معنای قرار می دهند". حال اگر بگویند با سه حرف اصلی عدل اسمی از باب افتعال بسازید چه خواهد شد؟ خوب قاعدتاً خواهد شد" اعتدال" که اسم حالت است. خوب همه اینها گفته شد تا بگوییم فعل "یعدلون" و اسم "اعتدال" هر دو از یک ریشه هستند.این توضیحات را در نظر بگیرید و قسمتی از حمد پروردگار را که حضرت آقا در ابتدای خطبه های عید فطر فرمودند را مرور کنید. قسمتی که در آن ایشان آیه اول سوره انعام را ذکر فرمودند...
1- "الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَجَعَلَ الظُّلُمَاتِ وَالنُّورَ ثُمَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ" آیات زیادی در قرآن کریم وجود دارد که موضوع آن حمد و ستایش حضرت حق است اما چرا این آیه را رهبر انقلاب انتخاب می کنند. شاید اولین دلیلش مضامین و مفاهیم عالیه این سوره باشد که می توانید توضیح و تفسیرش را در اینجا بخوانید. اما دلیل دومش از نظر نگارنده می تواند تحقیر و تقبیح کسانی باشد که فعل "یعدلون" در اخر جمله به آنها اشاره دارد. این آیه پس از حمد خداوند؛ "یعدلون" یعنی اهالی عدل و اعتدال را تقبیح و به شدت توبیخ می کند!!! زیرا آنها کافر شده اند و شریک و جایگزینی برای پرستش خداوند قرار داده اند. به راستی "یعدلون حاضر در جمهوری اسلامی به جای حکومت اسلامی چه چیزی را قرار داده اند؟؟؟...
2- بر خلاف مسئولینی که خود را به واسطه پست و مقام و مال و مکنتشان برتر از مردم می دانند و برای عبور خودروشان از خیابان، مسیر مردم را مسدود می کنند تا او عبور کند!!!حضرت آقا منت مردم را بر سر مسئولین می گذارد و جایگاه رفیع مردم را بر سر مسئولین می کوبد و می فرماید هم غبطه به خورید به حال این ملت و هم شاکر خدا باشید که برای این مردم مسئولیتی به دوش دارید و جالب آنکه رهبر عزیز انقلاب مردم را بالا می برد و مسئولین را به غبطه خوری وا می دارد و جایگاه ملت را بالا می برد آنهم به دلایل معنوی و حالات و دستاورد های معنوی این مردم. حضرت آقا صراحتاً به مسئولان می فرماید که مهم ایمان و تقوا است نه پست و مقام و ای مردم پست و مقام غبطه خوردن ندارد و این حالات معنوی است که غبطه خوردن دارد.
3- در اوایل ماه مبارک رمضان کانال های تلگرامی و صفحات مجازی با تشکیل هشتگ هایی از جوانان و خصوصاً نوجوان های دهه هشتادی خواستند که در محلی به نام پاساژ کوروش تجمع کنند تا بعد امتحانات نفسی بکشند. با توجه به اینکه این حرکت در 20 خرداد بود و روز دوم ماه مبارک رمضان شاید دشمن میخواست هم خود را محک بزند در این زمینه که تا چه حد می تواند نوجوانان را به تجمعات احساسی وادار نماید و البته در قالب تجمع نوجوانان بتواند قبح شکنی هایی مانند اختلاط و روزه خواری را نیز ترویج نماید. آن تجمع با برخی حواشی تمام شد و البته هیچ واکنشی از سمت مقامات دولتی نداشت که هیچ بلکه برخی رسانه ها همزمان تیتر زدند که موضوع را نباید امنیتی کرد. در همین راستا اقدامات مشابه و البته با حواشی بیشتر در دیگر نقاط تهران و خصوصاً کرج و مشهد نیز رخ داد. متاسفانه در برخی از این متینگ ها مانند کرج قبح شکنی های زیادی رخ داد، هرچند که نسبت به حجم تبلیغات دشمنان، کمترین میزان استقبال از این دعوت ها انجام شد. اما در هر صورت حضرت رهبر در ابتدای فرمایشات عید فطرشان با ظرافت به این قضایا اشاره کرده و نگاه چند وجهی به این قضیه ارائه فرمودند. اولاً مسئولان و والدین را متوجه خطرات این قضیه کرده و بی توجهی به این قضایا را مخاطره آمیز دانستند.ثانیاً این نوع تحرکات و تجمعات در ماه مبارک رمضان را ناشی از خباثت و دشمنی دستاهی آلوده و جنایت کار دشمنان دانستند و هدفش را هم دور کردن جوانان و نوجوانان از دین دانستند. ثالثاً ایشان در نهایت با تودهنی به دشمن، پیروز این قضیه را مومنین دانستند که به دعوت دشمنان بی توجهی و دهن کجی نمودند.
4- رهبر انقلاب با نگاه ظریف و مومنانه خود، توفیق شرکت در راهپیمایی مهم و عظیم روز قدس را نشانه پذیرایی الهی از مومنان و شرکت در این راهپیمایی را توفیقی از سوی خداوند در پاسخ به اعمالشان در این ماه مبارک دانستند.ایشان صراحتاً یکی از دلایل برتری ایرانیان مسلمان را نسبت به بعضی ملل اسلامی اهمیتشان برای مظلومان فلسطینی و وفاداری به آرمان قدس دانستند.
5- رهبر حکیم انقلاب با برشمردن مصادیقی از رفتارهای ناشی از معنویت مردم و اعمالی با بار تزکیه و خشوع الهی انتقادات سنگینی نیز به دولت مردان وارد کردند. رهبر انقلاب اولاً در فراز دوم فرمایشاتشان در خطبه اول برگزاری افطاری های مسرفانه و مترفانه (دقت کنید که مسرفان و مترفان شدیداً در قران مذمت شده اند و رهبر انقلاب این صفت ها را نسبت می دهند به بعضی افطاری های مسئولان!!!) از سوی مسئولان را تقبیح کردند و دقیقاً در مقابل آن افطاری های ساده مردمی را تعظیم و تجلیل کردند. افطاری های مومنانه و عاشقانه و با صفایی که در کوچه ها و مساجد و حسینیه ها برقرار می گردیده و عامه مردم خصوصاً فقرا و مستضعفان از آن بهره می بردند. ایشان در برابر این رفتارهای ایثارگرانه، افطاری های مسرفانه مسئولان آن هم برای مجموعه هایی که هیچ نیازی به آن سفره ها ندارند مانند ..... را اشتباه دانستند. امام خامنه ای برای نمونه به دو مورد مانند افطاری های ساده و گسترده آستان قدس رضوی که در مدت 30 شب ماه مبارک قریب به 360.000 نفر را اطعام کردند و یا کوچه گردان عاشقی که با کمک های مردمی و با اقتدا به مولای مومنان و کوچه گرد عاشق نیمه شب های کوفه یعنی حضرت علی ابن ابی طالب(ع) بسیاری از فقرا را اطعام کردند؛ اشاره فرمودند. نکته مهم آن اشاره مستقیم و حمایت های اخیراً مداوم رهبر عزیزمان از حرکت های مردمی است. بله انقلاب مال ما مردم است...
6- رهبر انقلاب در ابتدای خطبه دوم عید سعید فطر به جنایت اخیر تروریست های اجیر شده توسط استکبار در عراق مظلوم اشاره کردند که در یک عملیات بیش از 250 انسان بیگناه به شهادت رسیدند. ایشان در حالی یاد این فاجعه بزرگ و شهادت شیعیان و مردم عراق را زنده نگاه داشتند که دولت محترم ایران اسلامی برای این فاجعه و شهادت این تعداد مسلمان مظلوم هیچ پیام و واکنشی نشان نداد.همان دولتی که برای کشته شدن چند فرانسوی به دست تروریست ها بلافاصله چندین پیام توسط رییس جمهور و وزیرخارجه صادر کرد!!! امام خامنه ای در این فراز از فرمایشاتشان اولاً به سران ارتجاع منطقه هشدار دادند که این جنایات نتیجه پرورش تروریست ها توسط خودتان و همکاری سرویس های اطلاعاتی تان با مراکز جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و صهیون ها و انگلیس هاست و ثانیاً به آنان هشدار دادند که این جنایات به زودی با دامنه بیشتری دامنشان را خواهد گرفت!!! سیدالقائد با اشاره به درگیری های یمن،سوریه و لیبی. این فجایع انسانی را حاکی از بی تدبیری ها دانسته که البته با دخالت های بیگانگان یک منازعه سیاسی تبدیل به جنگ های خانه مان برانداز و فاجعه آمیز گردیده. اینجاست که باید قدر رهبری و وجود نازنین و ذی وجود ولایت مطلقه فقیه و زعامت یک اسلام شناس جامع الشرایط بر ایران را دانست که توانست با تدبیری الهی از تبدیل منازعات سیاسی سال 88 در ایران به یک فتنه خانمان برنداز و جنگ داخلی جلوگیری نماید، این در حالی است که فتنه سال 88 از نظر ابعاد و پشتیبانی های خارجی و فضای سیاسی داخلی به مراتب پیشرفته تر از آغاز منازعات در سه کشور مذکور بود.
7- رهبر انقلاب به سران بحرین و آل ملعون خلیفه هشدار دادند و صراحتاً به آن ها گوشزد فرمودند که اگر بی تدبیری کردند منازعه سیاسی بحرین نیز مانند سوریه و یمن اماکنش هست که به یک جنگ داخلی تبدیل شود. ایشان در لفافه به سران بی تدبیر و ظالم بحرین نصیحت فرمودند که مراقب باشند مشورت گرفتن از آمریکاییها و دیگر مستکبران و مرتجعان دقیقاً فضای سوریه را در آنجا ایجاد خواهد کرد. حضرت آقا البته در دیدار 95.4.5 نظرشان را با بکاربردن الفاضی مانند ابله،جائر، مستکبر و خودخواه، نظرشان درباره حاکمان بحرین را اعلام فرموده اند، لیکن در حال حاضر ایجاد تشنج در بحرین هرگز به مصلحت نیست. ایشان در همان دیدار به حاکمان سفیه بحرین در زمینه سلب تابعیت از رهبر تقریبی و مجاهد شیعیان بحرین هشدار دادند که این کار باعث می شود جوانان پرشور و حماسی بحرین دست به اقدام مسجانه ای بزنند که دیگر نتوان انها را هیچ گونه ساکت نگه داشت و تا امروز نیز اگر اقدامی نکرده اند به علت تدابیر شیخ مجاهد عیسی قاسم بوده است. حضرت اقا با این فرمایش هم به جوانان بحرینی پیام دادند که مراقب باشند در حال حاضر دست به سلاح نبرند و هم مراقب زعیم حکیم شان باشند.
8- شاید یکی از زیباترین و حماسی ترین قسمت های سخنان ناخدای با خدای انقلاب، آن قسمتی باشد که با وجد و شکوهی خاص ، با حسی آمیخته به غروری افتخار آمیز از راهپیمایی مردم مظلوم یمن در روز قدس یاد کردند. ببینید " در یمن، امروز بیش از یک سال و سه ماه است که مردم زیر بمبارانها قرار دارند؛ امّا باز هم آفرین به مردم یمن که در روز قدس توانستند آن راهپیمایی عظیم را در آن هوای گرم و با وجود بمبارانها به راه بیندازند؛ مرحبا به آن مردم، مرحبا به رهبری حکیمانهی مردم یمن!" خوشا به سعادت مردمی که با چنان حرکتی قلب نایب امام(عج) را شاد کردند و مرحبا گفتن های مکرر ولی امر را به دنبال آوردند. بی شک این مرحبا گفتن های حضرت اقا نشانی است بر رضایت قلبی قطب عالم امکان، حضرت ولی عصر(عج).
9- تاکید رهبر انقلاب از حمایت ایرانیان از فلسطین و تلاش دشمنان برای فراموشی این مطلب نیز جای تامل وِیژه دارد.
10- شاید مهمترین قسمت سخنرانی رهبر انقلاب در خطبه های عید سعید فطر امسال برای ایرانیان، قسمت هایی باشد که ایشان به حقوق های نجومی باشد. حقوق هایی که دولت مردان آنها را برداشت های نامتعارف می دانند و رهبر انقلاب آنها را برداشت های ظالمانه و غیرمنصفانه از بیت المال دانستند. در این زمینه از فرمایشات حضرت رهبر نکات زیر استفهام می شود:
10/1- این مسئله آنقدر اهمیت داشته که رهبر انقلاب چنین به صراحت آن هم برای چندمین دفعه در یک هفته به آن اشاره فرمودند. این در حالی است که رهبر انقلاب فرموده بودند بنده در مسایلی ورود می کنم به کلیات انقلاب و نظام اسلامی مربوط باشد...!!!
10/2- در حالی که مسئولان سعی می کنند این برداشت ها را اولا کاملاً طبیعی جلوه داده و ساده از کنار آن بگذرند و با استفاده از واژه هایی مانند نامتعارف و غیرمعمول از اهمیت آن بکاهند رهبر انقلاب این حقوق های نجومی و پاداش های سنگین را با واژه هایی مانند غیرمنصفانه و ظالمانه، گناه آلود ، نامشروع و خیانت به آرمان انقلاب توصیف فرمودند.این یعنی این افراد هم ظالم هستند، هم گناه کار، هم مال حرام خور و هم خاین...!!! این چگونه دولتی است که ده ها مدیر از این نوع ادم ها دارد.
10/3- رهبر انقلاب با اشاره جزیی به اینکه حتما این خیانت ریشه در تصمیمات گذشتگان نیز دارد اما غیرمستقیم متذکر شدند که با این حال این تخلفات را عده ای از مسئولان فعلی مرتکب شده اند و حال نباید با سر و صدا و جنجال بر س اینکه مثلا تقصیر دولت های قبل بوده از کنار قضیه راحت گذشت.
10/4- اینکه معظمٌ له می فرمایند: " خوشبختانه رئیس جمهور محترم و رؤسای محترم دو قوّهی دیگر، متعهّد شدهاند که این مسئله را دنبال کنند؛" نشان از این است که رهبر انقلاب این سه تن را خواسته اند و از انان پیگری جدی این قضیه را مطالبه فرموده اند. حال چرا رهبر انقلاب پس از تذکر به مسئولان قضیه را برای مردم افشا می کند می تواند دو دلیل داشه باشد، اول اینکه اقایان به تذکر و مطالبه رهبر انقلاب اهمیتی نگذاشته اند و رهبر انقلاب خواسته است آنها را در دادگاه افکار عمومی ملت محاکمه نماید که البته از تناقض جدی موضع گیری های رییس جمهور محترم قبل و پس از خطبه های حضرت اقا در این زمینه می توان این نتیجه و دلیل را محتمل دانست و دوم آنکه ایشان خواسته اند به ملت اعلام کنند که رهبر مظلومشان حامی حقوق از دست رفته شان است.
10/5- ایشان البته احکامی نیز برای متخلفان صادر فرمودند تا فردا باز قضات و سیستم قضایی درگیر اطاله دادرسی و پیگیری های طولانی مدت نشوند و همچنین دولت مردان نیز راحت و سریع تصمیم بگیرند. ایشان فرمودند : "دریافتهای نامشروع باید برگردانده بشود، و اگر کسانی بیقانونی کردهاند مجازات بشوند، و اگر سوءاستفادهی از قانون هم شده است بایستی اینها را از این کارها برکنار بکنند؛ اینها کسانی نیستند که لیاقت این را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند..........مسئلهی عزل کردن و برکنار کردن و برگرداندن آنچه از بیتالمال به صورت نامشروع خارج شده است، این را در دستور قرار بدهند"
10/6- ایشان همچنین پیامی برای ملت داشتند که مراقب باشند در سیر اعتراض و مطالبات خود اولاً مدیران زحمتکش و پاکدست کشور مورد هجمه قرار نگیرند و ثانیاً باید مراقبت نمود این مسئله مستمسک و بهانه ای برای دشمنان نظام نباشد و مردم در صفحه بازی انها بازی نکنند.
10/7- حضرت آقا با کنایه ای که باید دل ها را آب کند و سر ها را از خجالت به پایین خم کند برای اینان در لفافه یاداوری کردند که شمایی که مدام از اثرات فقر می گویید و به بهانه فقر خواهان برخی عبور ها از خط قرمز ها هستید و بعضی ها تان به بهانه مثلا کودکان کار و فقرا مدام به نظام اسلامی ایراد وارد می کنید ویا به طور مداوم به مذهبی های جامعه برای سفر به حج و عتبات عالیات و خرج و نذر برای ائمه اطهار ایراد وارد می کنید و می گویید اینها را خرج فقرا کنید و آثار فقر را بر می شمرید؛ آیا به تاثیر و آسیب های ناشی از "مستی اشرافی گری" بی توجه هستید؟؟؟!!! رهبر انقلاب در این باره می فرمایند:" وقتی اشرافیگری، اسراف، و تجمّل در جامعه وجود داشته باشد و ترویج بشود، این قضایا به دنبالش پیش میآید و به وجود میآید و همه دنبال این هستند که یک طعمهای به دست بیاورند و خودشان را از آن سیر کنند، شکمها را از این مالهای حرام پُر کنند"
10/8- خوب است طراحان و حامیان رژه اشرافی گری و تجمل گرایی در اواخر دهه 60 که سالها بر مسند قدرت نیز تکیه داشته اند از این سخنان به خود بلرزند و توبه کنند. آن آقای وزیری که این تجملات را عادی می داند!!! آن جناب معاونی که میخواهد به هر طریق این گند ها را توجیه کند حواسش هست که رهبر جامعه اسلامی آنان و حامیانشان را به نفاق در عمل و حرام خواری متهم فرمودند. شکم های پر شده از حرام که اقا فرمودند انسان را به یاد عبارت تکان دهنده سیدالشهدا(ع) می اندازد...!!! جنرال های این دولت مدیرانی را آوردند که بطونشان از لقمه های حرام پر شده ، کسی که بطنش از لقمه های حرام پر شده باشد این پتانسیل را دارد که مانند حسین ابن علی (ع) را با اون وضع به شهادت برساند!!! اقایان حواستان به مهدی کروبی هست!!! او همان مبارز سال های اول انقلاب است که پول های حرام شهرام جزایری کارش را به مقابله با حاکم نظام اسلامی رساند...!!! بدا به حال مردمی که باز هم از حامیان این تلفکر دفاع کنند ...!!! این جماعت می تواند در بزنگاه ها تیغ بر گلوی امام مظلوم شیعه نیز بگذارد.
10/9- رهبر حکیم انقلاب دو مرتبه به مسئولان در زمینه عزل خاطیان هشدار دادند. ایشان بزرگترین فاجعه را بی اعتمادی ملت به حکومت اسلامی دانستند که این قبیل خطاها می تواند باعث آن شود. خدا نکند که روزی ثابت شود بعضی ها عامداً به دنبال بی اعتمادی ملت به نظام اسلامی هستند...
#عیدفطر#اشرافی گری# حرام خواری#دولت تدبیر
مائده...ما را در سایت مائده دنبال میکنید
برچسب: تبیین و تحلیل سکولاریسم,تبیین و تحلیل مفهوم دین,تبیین موضوع و تحلیل اخلاقی اتانازی, نویسنده: بازدید: 9